إغلاق

عن الدار

نبذة عن دار الفرقد

دأبت دار الفرقد للنشر منذ انطلاقتها عام 1997 على التأكيد على أهمية تعميم الفكر التنويري على امتداد الوطن العربي من خلال إبراز الملامح الإنسانية للفكر والثقافة العربيين. تشكل هذه الملامح المنطلق الصحيح لاستيعاب حضارة تمثل أولى بواكير الوعي الإنساني المتحضر.  وقد تجلى هذا التوجه في التواصل مع كوكبة من المثقفين العرب ونشر أعمالهم الفكرية الإبداعية والنقدية.

أما الجانب الآخر من نشاطات الدار والذي لا يقل عن سابقه أهمية، فيتمثل في نقل أعمال عالمية مختارة من مختلف الثقافات واللغات إلى اللغة العربية معتمدة على نخبة متميزة من المترجمين من ذوي الخبرة الواسعة لغوياً وثقافياً وأكاديمياً حرصاً منها على تعريف القارئ العربي بمناهج وطرائق تفكير أهم أعلام الثقافات الأخرى في مجالات السياسة والفكر وعلم الاجتماع والروحانيات والرواية والشعر والنقد الأدبي.

About Us

Since its foundation in 1997, AlFarqad Publishing House emphasized the importance of, and need for spreading the spirit of enlightenment across the Arab World, through highlighting the humanistic features of Arab thought and culture.  These constitute the apt starting point to comprehend a civilization representing the first symptoms of civilized human consciousness.  This vision is materialized through publishing creative and critical works by an elite of Arab intellectuals.

The other dimension in the activities of Alfarqad, which is equally important, is represented by the translation into Arabic of a wide variety of works that enjoy world acclaim from different cultures and languages by a carefully selected group of translators who have a wide linguistic, cultural and academic experience, with the purpose of introducing Arab readers to the methods and ways of thinking of major names in various world cultures in the fields of politics, thought, sociology, spiritualism, poetry, the novel and literary criticism.

فريق العمل

الإدارة

إياد حسن

iyad@daralfarqad.com

المبيعات و التوزيع

وائل مصطفى

sale@daralfarqad.com

التحرير و النشر

.

info@daralfarqad.com manuscript@alfarqad.com